Communicatie PoweR

Versterkt uw communicatie

Business Bootcamp Energyzer

Business Bootcamp

De sfeer van confetti en uitzinnig feestgedruis is op zijn zachtst gezegd toch wel een verrassing voor je, als je als groentje naar een Business Bootcamp gaat. Wanneer je de symposiumhal binnenstapt, krijg je high fives van stralende vrijwilligers en wordt een gesprek je onmogelijk gemaakt door de opzwepende muziek. Als de muziek langzaam verstilt, heet een enthousiaste dame de deelnemers welkom. Ze geeft instructies in yellen, want ‘het dak moet eraf’.

Na het yellen is het tijd voor allerlei energizers: oefeningen waarbij we alle lichaamsdelen in beweging zetten. Als we tenslotte ons nestelen in de krappe stoeltjes, zijn we in staat 2,5 uur te luisteren naar wat Nisandeh Neta te vertellen heeft. We zitten hier met zijn zo’n 1700 zelfstandig professionals in een congrescentrum in Nieuwegein, vol verwachting wat de goeroe van de goeroes in business, selfmade miljonair, ons te leren heeft. We staan open voor ‘een explosieve groei van onze verkopen, winst en succes, terwijl het minder tijd kost’.

Business Bootcamp EnergyzerMy God, such a powerful idea
In twee dagen neemt Nisanden Neta ons mee door zijn marketingconcept. Dit concept is samengevat in de afkorting MGSPI, ”My God, such a powerful idea”, zoals hij zelf bloedserieus zegt. Maar nee, het staat voor de juiste Mindset, Goals, Strategy, Plan & Implementation. Het is een marketingconcept dat werkt, want hij krijgt met gemak een zaal met 1700 geïnteresseerden vol.

We worden aangemoedigd onze comfortzone te verlaten (aha, zouden daar al die bewegingsoefeningen voor zijn?), nieuwe strategieën uit te proberen voor nieuwe uitkomsten en zonder aarzelen in mogelijk kansrijke situaties te duiken. Ook moeten we negatieve overtuigingen die we graag aanvoeren als excuus vanaf nu achter ons laten. Eitje toch? Nou ja, deze regels vragen voor de meeste aanwezigen aardig wat gedragsverandering. Gelukkig zijn er genoeg coaches in de zaal, dus als de nood hoog wordt, is het gemakkelijk professionele hulp te vinden. Zo ga ik met 4 visitekaartjes van coaches naar huis (nee, niet zo zeer omdat ik ze direct ingeschakeld heb voor begeleiding, maar omdat vele leuke gesprekspartners tot die beroepsgroep blijken te behoren).

Goals

Nisanden heeft een spirituele kijk op het stellen van doelen (The Goals), want hij gaat niet voor het formuleren van SMART-doelen en het pad er naartoe, maar voor het visualiseren van wat je wilt. Hierbij wordt je geacht groot te denken. Maar de doelen blijven niet bepaald in de atmosfeer hangen: we worden gevraagd om in een contract te noteren wat onze omzet in 2015 wordt. Vervolgens melden we dit aan andere deelnemers, waarop we een high five krijgen met de yell ”Geweldig, dat gaat je zeker lukken!!”. Ik kan je vertellen dat mijn omzet voor 2015 prima aanvoelt.

Pauze
Pauze muziek bij Business BootcampEen bootcamp van twee dagen is niet in een blog van 600 woorden te stoppen. Daarom las ik nu even een pauze voor je in. Tijd voor een koffie voor jou, een loopje vanaf je werkplek, een babbeltje met iemand die je tegenkomt of opbelt, waarna je bij je bureau mag gaan staan, keihard dit liedje  van de Black Eyed Peas aan zet (beginnen bij 2.46 minuut), even uit je dak gaat, en vervolgens nog even je armen en benen losgooit. En tenslotte met een juichbeweging een arm opzwiept en hierbij een luid geluid naar keuze maakt.  Ja, en dan heb je ook een beetje het Business Bootcamp-gevoel.

Binnenkort kun je hier meer Bootcamp observaties lezen.

Reacties gesloten.